Start aanleg fietsverbinding Boven-Linge: eerste deel in uitvoering
Gemeente Overbetuwe is gestart met de aanleg van de fietsverbinding Boven-Linge. Deze nieuwe route loopt van de oostgrens bij de A325 tot aan de Wageningsestraat in Zetten. De verbinding wordt veiliger en aantrekkelijker voor fietsers.
Werkzaamheden gestart aan de 2e Weteringsewal
Wethouder Wijnte Hol gaf maandag 22 juni samen met uitvoerder Danique Roodbergen van aannemer Schagen Infra het startsein voor de werkzaamheden. Dit deden zij door de 2e Weteringsewal af te sluiten voor doorgaand verkeer. Het gaat om het deel tussen de Tobbenhofsestraat en de Logtsestraat. Dit wegvak wordt opgeknapt en ingericht als fietsstraat.
De werkzaamheden duren tot eind augustus 2026. Tijdens de werkzaamheden is de weg afgesloten voor doorgaand verkeer. Verkeer wordt omgeleid.
Veilige route langs de Linge
Met de fietsverbinding Boven-Linge werkt de gemeente aan een veilige en herkenbare route langs de Linge. De verbinding verbetert het regionale fietsnetwerk en maakt het makkelijker om van oost naar west door de gemeente te fietsen. Bij de aanleg is er ook aandacht voor water, natuur en recreatie. De aanleg van de fietsroute gebeurt in fases. De ambitie is dat de hele fietsverbinding in 2030 klaar is.


