Hebt u veel medisch afval? Bijvoorbeeld stoma-, incontinentie- of dialysemateriaal? Dan maakt u waarschijnlijk vaker dan gemiddeld gebruik van uw ondergrondse container of moet u vaker uw container laten legen. Het kan voor u goedkoper zijn om te kiezen voor een vast bedrag van de afvalstoffenheffing.

Aanvraag medisch afval

Een vast bedrag voor de afvalstoffenheffing kan voor u goedkoper zijn. Dit hangt af van het aantal keren per jaar dat u restafval aanbiedt. Op het aanvraagformulier leest u hoe u dat uitrekent. Als het vaste bedrag voor u voordeliger is, kunt u daarna het formulier invullen en opsturen.

Aanvraagformulier medisch afval

Stuur het formulier naar de gemeente, samen met het bewijs dat u medisch afval heeft. Dit kan op 3 manieren:

  • U geeft het formulier af bij de balie van het gemeentehuis aan de Dorpsstraat 67 in Elst.
  • U mailt het naar info@overbetuwe.nl.
  • U stuurt het op per post. Een postzegel is niet nodig. U stuurt het naar:

Gemeente Overbetuwe
t.a.v. De Heffingsambtenaar
Antwoordnummer 175
6660 VB Elst

Bewijs dat u medisch afval heeft

U kunt kiezen uit een van deze bewijzen:

  • U vraagt aan uw huisarts of medisch specialist een brief waarin staat dat u medisch afval gebruikt.
  • U haalt uw materiaal bij een apotheek in Overbetuwe. U vraagt aan de apotheek of ze een rekening willen maken, met daarop uw naam en de materialen die u gebruikt.
  • U koopt uw materiaal ergens anders, bijvoorbeeld via internet. In dat geval stuurt u een rekening of pakbon mee, met daarop uw naam, adres en de geleverde materialen.

Reactie op uw aanvraag

Zodra uw aanvraag is ontvangen, bellen we u. U krijgt daarna binnen 1 maand een brief waarin staat of uw afvalstoffenheffing wordt aangepast. Uw afvalstoffenheffing wordt alleen aangepast naar een vast bedrag, als dat voor u goedkoper is.

Of bent u op zoek naar: